Monday, November 8, 2010

~ Berita Hari ini ~

.::BERITA HARI INI ::.

Aku baca paper kosmo tadi... tapi yg terpana kat mata aku nie tentang berita budak umur 14 tahun yg doc tersalah masuk darah kat badan dia masa dia kene demam kuning waktu umur budak tu 3 tahun. doc termasukan darah pesakit HIV.. kesian kan wei, sekarang budak tu dah sah kene AIDS.., sape salah skrg? sape yg cuai?... hospital tuh bayar ganti rugi RM100,000.00 tapi duit nyer baru di bayar baru2 nie... skrg budak tu dah makin sakit, coz sel darah putih nya dah pn memakan sel2 darah merah dia... kuman pn dah merebak kat organ.. mesti keluarga budak tu sedey kan.. budak tuh lagi lah x tau nak ckp ape!!!! klu lah terjadi pada kita2 nie mcm mane agaknya... mintak2 dijauhkan dari kaum keluarga kita... doa kan budak tu selalu sihat2 dan dipanjangkan umur dengan izinNYA...

2 comments:

Peri PiA said...

salam

ya Allah..sedihnya dia dlm lindungan Allah

duit xdpt beli nyawa

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

hospital mana tu ? cuai nye doktor dgn nurse ! x puas hati btul !

~ Berita Hari ini ~

.::BERITA HARI INI ::.

Aku baca paper kosmo tadi... tapi yg terpana kat mata aku nie tentang berita budak umur 14 tahun yg doc tersalah masuk darah kat badan dia masa dia kene demam kuning waktu umur budak tu 3 tahun. doc termasukan darah pesakit HIV.. kesian kan wei, sekarang budak tu dah sah kene AIDS.., sape salah skrg? sape yg cuai?... hospital tuh bayar ganti rugi RM100,000.00 tapi duit nyer baru di bayar baru2 nie... skrg budak tu dah makin sakit, coz sel darah putih nya dah pn memakan sel2 darah merah dia... kuman pn dah merebak kat organ.. mesti keluarga budak tu sedey kan.. budak tuh lagi lah x tau nak ckp ape!!!! klu lah terjadi pada kita2 nie mcm mane agaknya... mintak2 dijauhkan dari kaum keluarga kita... doa kan budak tu selalu sihat2 dan dipanjangkan umur dengan izinNYA...