Wednesday, December 21, 2011

Tuesday, December 20, 2011

| Aku Tetap Aku |

Semakin hari semakin tenag rasanya, tapi kadang2 rasa mcm x tenang pn ada,
kita x selalunya gembira, dan kita x selalunya sedih, sebenarnya malas nak pikir, tapi kdang2 terpikir jugak..
kelakarlah kan.. mcm dah mengong pn ada....

jika seseorang tu yg memahami aku, dia tahu ape maksud aku,
mesti dia org ckp! sabar lah na.... ada lah nanti tu...
hehehehe, tapi sedih nie x nak nmpk kan sngt,,,,  sbb tu aku buat mcm x kisah kan...
tapi sape yg tak kisah... sape yg x sedih...
setiap kali aku aku tgok hadiah yg kwn aku bg, sure hati nie tersentuh...
mesti korang nak tau ape hadiah tu kan..
hahahaha biarlah rahsia....
dan sekarang aku sedang menjalani proses pemutihan... mcm bunga putih semalam..
suci murni...

p/s: aku nie kate x nak emosional, tapi dari smlm hingga hari nie aku emo sbb satu benda nie jer... bila nak ilang resah nie pn x tau,,,, sampai x de mood nak bercakap..... boring..boring.. boring....
minggu nie pn ramai yg cuti, nak amik fill tahun baru kot.... huhh

Monday, December 19, 2011

| Masalah Dunia Yang Tak Abis2 |


| kalau lah dapat menjadi sebersih bunga nie, |
 |mesti indah hidup nie kan... |

kadang kadang kita kene selalu pujuk diri kita nie,
ada masa kita diatas, ada masa kita dibawah, jadi kta pegang je lah benda tu...
kadang2 Allah tu nak bagi kita rezeki bukan sekelip mata, kadang kadang bertahun2, ada pulak tu berpuluh2 tahun...

Dulu aku selalu emosional dengan benda2 nie... tapi bila aku fikir balik, aku pujuk hati balik,
aku sedar dimana tahap aku berada, dimana kemampuan aku, dan belum masanya Allah nak bg aku seseatu yg apa aku sangat harapkan... ini semua dunia semata bak kate bos lame aku... so kita kumpul je lah yg akhirat sana, dah tentu janji Allah tu pasti....

Jadi bila tgok satu2 kejayaan kawan2 aku akan tersenyum... bangga, perasaan sedih tu cepat2 aku tolak jauh2.... aku x nak kegembiraan org tu menjadi satu kededihan buat aku, nanti buat makan hati, sakit hati... aku lagi gembira keseronokkan aku dikongsi bersama, dan semua org suke akan ape rezeki yg Allah kurniakan tu...

kalau kita nak kan org menjadi sempurna untuk menilai kita, kita yg dulu harus sempurna dimata semua orang,  jika kita rasa semua org tak sempurna, maka banyak lagi sebenarnya diri kita tak sempurna... dan bagi aku, aku malu sekiranya aku dapat rasakan ada lagi yang tak sempurna pada diri aku.... nak ubah tak mampu lagi.. so aku terima je lah... tapi aku tetap menunggu kalau itu lah yg pasti .... opis!!!

| Aku Tetap Aku |

Semakin hari semakin tenag rasanya, tapi kadang2 rasa mcm x tenang pn ada,
kita x selalunya gembira, dan kita x selalunya sedih, sebenarnya malas nak pikir, tapi kdang2 terpikir jugak..
kelakarlah kan.. mcm dah mengong pn ada....

jika seseorang tu yg memahami aku, dia tahu ape maksud aku,
mesti dia org ckp! sabar lah na.... ada lah nanti tu...
hehehehe, tapi sedih nie x nak nmpk kan sngt,,,,  sbb tu aku buat mcm x kisah kan...
tapi sape yg tak kisah... sape yg x sedih...
setiap kali aku aku tgok hadiah yg kwn aku bg, sure hati nie tersentuh...
mesti korang nak tau ape hadiah tu kan..
hahahaha biarlah rahsia....
dan sekarang aku sedang menjalani proses pemutihan... mcm bunga putih semalam..
suci murni...

p/s: aku nie kate x nak emosional, tapi dari smlm hingga hari nie aku emo sbb satu benda nie jer... bila nak ilang resah nie pn x tau,,,, sampai x de mood nak bercakap..... boring..boring.. boring....
minggu nie pn ramai yg cuti, nak amik fill tahun baru kot.... huhh

| Masalah Dunia Yang Tak Abis2 |


| kalau lah dapat menjadi sebersih bunga nie, |
 |mesti indah hidup nie kan... |

kadang kadang kita kene selalu pujuk diri kita nie,
ada masa kita diatas, ada masa kita dibawah, jadi kta pegang je lah benda tu...
kadang2 Allah tu nak bagi kita rezeki bukan sekelip mata, kadang kadang bertahun2, ada pulak tu berpuluh2 tahun...

Dulu aku selalu emosional dengan benda2 nie... tapi bila aku fikir balik, aku pujuk hati balik,
aku sedar dimana tahap aku berada, dimana kemampuan aku, dan belum masanya Allah nak bg aku seseatu yg apa aku sangat harapkan... ini semua dunia semata bak kate bos lame aku... so kita kumpul je lah yg akhirat sana, dah tentu janji Allah tu pasti....

Jadi bila tgok satu2 kejayaan kawan2 aku akan tersenyum... bangga, perasaan sedih tu cepat2 aku tolak jauh2.... aku x nak kegembiraan org tu menjadi satu kededihan buat aku, nanti buat makan hati, sakit hati... aku lagi gembira keseronokkan aku dikongsi bersama, dan semua org suke akan ape rezeki yg Allah kurniakan tu...

kalau kita nak kan org menjadi sempurna untuk menilai kita, kita yg dulu harus sempurna dimata semua orang,  jika kita rasa semua org tak sempurna, maka banyak lagi sebenarnya diri kita tak sempurna... dan bagi aku, aku malu sekiranya aku dapat rasakan ada lagi yang tak sempurna pada diri aku.... nak ubah tak mampu lagi.. so aku terima je lah... tapi aku tetap menunggu kalau itu lah yg pasti .... opis!!!